Yarı İletken Dünyasından Haberler - 23/08/2023 - 29/08/2023

1. Huawei'nin Çin'deki gizli yarı iletken tesisleriyle ilgili endişeler dile getirildi

ALBAWABA - Washington'daki Yarı İletken Endüstrisi Derneği, Huawei Technologies'in Çin genelinde gizlice bir yarı iletken üretim tesisleri ağı kurduğu konusunda uyardı.

Dernek, bu gizli Çin ağının oluşturulmasını, Bloomberg Haber Ajansı tarafından bildirildiği gibi, şirketin ABD yaptırımlarından kaçma girişimlerine bağladı.

Derneğe göre, Çinli teknoloji devi geçen yıl çip üretim alanına girdi ve yaklaşık 30 milyar dolarlık devlet fonu alıyor. Ayrıca, Huawei'nin en az iki mevcut üreticiyi satın aldığını ve üç ek fabrika inşa etme sürecinde olduğunu belirtti.

ABD Ticaret Bakanlığı, güvenlik endişeleri nedeniyle Huawei'yi 2019 yılında ihracat kısıtlama listesine ekledi. Şirket, herhangi bir güvenlik tehdidi oluşturduğunu reddediyor.

Bloomberg'in raporuna göre, Huawei, Yarı İletken Endüstrisi Birliği tarafından önerildiği gibi farklı şirket isimleri altında fabrikalar kuracak olsaydı, potansiyel olarak Washington'un kısıtlamalarını atlayabilirdi. Bu strateji, şirketin çip üretimi için dolaylı olarak Amerikan ekipmanı satın almasına izin verebilir.

Amerika Birleşik Devletleri, Huawei'yi Varlık Listesi'ne yerleştirdi ve çoğu tedarikçinin lisans almadan şirkete mal ve teknoloji göndermesini etkili bir şekilde engelledi.

Yetkililer, şirketin ürünlerinin çoğunu üretmek için gerekli olan yarı iletken çipleri satın almasını veya tasarlamasını önlemek için kısıtlamaları sıkılaştırmaya devam ediyor.

Kaynak: Huawei'nin Çin'deki gizli yarı iletken tesisleriyle ilgili endişeler | El Bawaba (albawaba.com)

2. Yapay Zeka Tabanlı Mikroelektronik Siber Güvenlik için İlk Patent Amida'ya Verildi

Amida Technology Solutions, Inc. (Amida), bugün şirketin yapay zeka (AI) ve grafik teorisinin yeni uygulaması için bir patent aldığını duyurdu. Yeni teknoloji, siber güvenlik ihlallerinin oluşumunu doğrudan mikroelektronik cihazlarda tespit edebilir ve karakterize edebilir. Bu, şirketin ulusal güvenlikten elektronik tıbbi kayıtlara kadar ülkemizin en hassas dijital elektronik altyapısını korumaya yardımcı olan bir dizi yenilikteki en son gelişmesidir.

Bir Donanma SBIR sözleşmesi kapsamında Amida, mikroelektronik güvenlik risklerini ele almak için ileriye dönük bir yaklaşım geliştirdi. Amida'nın güvenlik açığı analiz yazılımı, çiplerdeki siber zayıflıkları ortaya koyuyor. Yarı iletken cihazların tasarım, test ve üretim aşamalarında kullanılabilir.

Yarı iletken yazılım devi Cadence Design Systems'ı kuran ve patlayıcı büyümesine öncülük eden Amida yönetim kurulu üyesi Joe Costello, "Bu nefes kesici bir başarı ve çip güvenliğinde yeni düşüncelere öncülük eden ekibin bir parçası olmaktan gurur duyuyorum" dedi. Costello ve Amida'nın kurucu ortağı ve CEO'su Peter L. Levin, The Hill'deki yarı iletken güveni hakkında yazdı.

Entegre devrelerin korunması, siber güvenliğin son sınırıdır. Ekonomik ve ideolojik rakipler artık keşfedilmesi zor ve şimdiye kadar onarılması neredeyse imkansız olan donanımdaki güvenlik açıklarına odaklanıyor. "Bir su altı görevi sırasında veya uzayda bir çipi 'yama' yapamazsınız" diyor Amida'nın donanım mühendisliği direktörü ve bu yeni fikrin arkasındaki ilham kaynağı Al Crouch.

Amida çözümleri, Savunma Bakanlığı'nın Baş Veri ve Yapay Zeka Görevlisi tarafından desteklenen bir "diğer işlem otoritesi" (OTA) olan yakın zamanda oluşturulan Tradewinds Solutions Marketplace'te federal müşterilere sunulmaktadır. Diğer Amida çözümleri arasında hızlı ve doğru karar verme kararlarına olanak tanıyan grafik tabanlı bir insan profili ve kurumsal veri yönetimini otomatikleştirmek için Doğal Dil İşleme (NLP) ve sinir ağlarını kullanarak meta veri yönetimi yer alır.

Amida Operasyon Direktörü Mukundan Srinivasan, "Temel uygulamalarımızdan üçünün Tradewinds Solutions Marketplace değerlendirme sürecinin yoğun incelemesinden geçmesinden memnuniyet duyuyorum" dedi. "Bu, Amida'nın ekibinin, özellikle geçen yıl CHIPS Yasası'nın kabul edildiği göz önüne alındığında, yarı iletken endüstrisinde kritik bir zamanda ülkemize yardım etmek için gerçek bir kanıttır."

Amida'nın Yönetim Kurulu Başkanı ve WestExec Advisors'ın kurucu ortağı ve Yönetici Ortağı Michèle Flournoy, Costello ve Srinivasan'ın duygularını yineledi. "İlk günden beri bu şirketteyim," dedi, "ve bunun nedeni de bu. Amida, on yıldan fazla bir süredir federal, eyalet ve ticari müşterilerine defalarca çığır açan çözümler sunmuştur. Bu takımla gurur duyuyorum."

Kaynak: Yapay Zeka Tabanlı Mikroelektronik Siber Güvenlik için İlk Patent Amida'ya Verildi - Semiconductor Digest (semiconductor-digest.com)

3. Bilim İnsanları Fotonik Çip Üzerinde Ölçeklenebilir Kuantum Simülasyonlarına Doğru İlerliyor

Bilim adamları, kuantum düzeyinde karmaşık doğal olayları simüle edecek kadar gelişmiş bilgisayarlar geliştirmeye yönelik önemli bir adım attılar. Bu tür simülasyonlar klasik bilgisayarların idare edemeyeceği kadar hantal veya tamamen imkansız olsa da, fotonik tabanlı kuantum hesaplama sistemleri bir çözüm sağlayabilir.

Rochester Üniversitesi'ndeki bir araştırma ekibi, böyle bir sistemi uygulanabilir hale getirmeye yardımcı olabilecek yeni bir çip ölçekli optik kuantum simülasyon sistemi geliştirdi. Bir elektrik ve bilgisayar mühendisi ve optik uzmanı olan Qiang Lin liderliğindeki ekip, bulguları Nature Photonics'te yayınladı.

Bu çalışma kısmen, ABD Ulusal Bilim Vakfı tarafından desteklenen Ulusal Nanoteknoloji Koordineli Altyapısı'nın bir üyesi olan Cornell NanoScale Tesisi'nde gerçekleştirildi. NSF ayrıca çalışmayı iki araştırma hibesi ile destekledi.

Lin'in ekibi, simülasyonları, zaman geçtikçe kuantum dolaşık fotonların frekansını veya rengini kontrol ederek fiziksel dünyayı taklit eden sentetik bir alanda çalıştırdı. Bu yaklaşım, fotonların yollarının kontrol edildiği geleneksel fotonik tabanlı hesaplama yöntemlerinden farklıdır ve fiziksel ayak izini ve kaynak gereksinimlerini önemli ölçüde azaltır.

Lin, "İlk defa, kuantum ile ilişkili sentetik bir kristal üretebildik" diyor. "Yaklaşımımız, sentetik uzayın boyutlarını önemli ölçüde genişleterek, kuantum dolaşık fotonların rastgele yürüyüşleri gibi çeşitli kuantum ölçekli olayların simülasyonlarını gerçekleştirmemizi sağlıyor."

Araştırmacılar, bu sistemin gelecekte daha karmaşık simülasyonlar için bir temel oluşturabileceğini söylüyorlar.

"Simüle edilen sistemler iyi anlaşılmış olsa da, bu ilke kanıtı deneyi, gelecekte araştırmak için çok heyecanlı olduğumuz bir şey olan daha karmaşık simülasyonlara ve hesaplama görevlerine ölçeklendirmek için bu yeni yaklaşımın gücünü gösteriyor" diyor çalışmanın baş yazarı Usman Javid.

NSF'nin Mühendislik Direktörlüğü'nde program direktörü olan Dominique Dagenais, "Ölçeklenebilirlik, kuantum simülasyonlarında önemli bir zorluktur ve bu ekip karmaşık kuantum hesaplamasına doğru çok güzel bir ilerleme kaydediyor" diye ekliyor.

Kaynak: Bilim İnsanları Fotonik Çip Üzerinde Ölçeklenebilir Kuantum Simülasyonlarına Doğru Ilerliyor - Semiconductor Digest (semiconductor-digest.com)